Υστερεκτομή και διατροφή

Υστερεκτομή μια συχνή επέμβαση

female-anatomy

Η υστερεκτομή είναι μια εγχείρηση αφαίρεσης της μήτρας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο τράχηλος της μήτρας αφαιρείται καθώς και σε ορισμένες περιπτώσεις αφαιρούνται επίσης οι σάλπιγγες και οι ωοθήκες. Ο όρος υστερεκτομή προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «ύστερον» που σημαίνει μήτρα και «εκτομή» που σημαίνει αφαίρεση. Σε περιπτώσεις καρκίνου ή κάποιας άλλης παθολογίας, δυστυχώς, δεν υπάρχει σχεδόν καμία άλλη επιλογή από την αφαίρεση της μήτρας. Κάθε χρόνο, υφίστανται υστερεκτομή περίπου 500.000 γυναίκες. Οι ενδείξεις για την επέμβαση περιλαμβάνουν καλοήθεις ή κακοήθεις μεταβολές του τοιχώματος ή της κοιλότητας της μήτρας και ανωμαλίες του τραχήλου.

Μετά από μια υστερεκτομή, ένας υγιεινός τρόπος ζωής δεν είναι πλέον μια επιλογή είναι μια αναγκαιότητα. Η ξαφνική αύξηση του βάρους, η αϋπνία και το stress είναι τα σύνηθες συμπτώματα της επέμβασης.

Οι γυναίκες που έχετε υποστεί υστερεκτομή και είτε είστε σε πρόγραμμα διατήρησης βάρους ή επιδιώκετε τη μείωση του σωματικού σας λίπους τα βασικά είναι τα ίδια.
Ελαττώστε τις θερμίδες και αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα τόσο με αερόβια άσκηση όσο και με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης με βάρη.
Είναι το μυστικό της απώλειας βάρους : Καθώς χτίζεται περισσότερος μυϊκός ιστός το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες . Εάν επιθυμείτε την βέλτιστη ποιότητα ζωής, παρακάτω παρατίθενται συμβουλές για καλύτερη διατροφή, μείωση του άγχους, και εκγύμνασης.

 

Hysterectomy- nutrition

Hysterectomy- nutrition

Συμβουλές για σωστή Διατροφή

Προτιμήστε τα πολύχρωμα τρόφιμα.
Γεμίστε το πιάτο σας με ζωηρά φρούτα και λαχανικά κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βαθύ πράσινο.
Αυτά, τα γεμάτα με αντιοξειδωτικά τρόφιμα μάχονται την ασθένεια που σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες θα πρέπει να είναι το στήριγμα της διατροφής σας.
Επιλέξτε άφθονα δημητριακά και όσπρια.

mesogeiaki diatrofi-emminopaysi

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως πλιγούρι βρώμης, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής αλέσεως και τα δημητριακά είναι όλα καλές πηγές φυτικών ινών.
Μαύρα και κόκκινα φασόλια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.
Καταναλώστε τις πρωτεΐνες και τα λίπη με σύνεση.
Κρατήστε μια ισορροπία στις άπαχες πρωτεΐνες (όπως το κοτόπουλο στήθος χωρίς πέτσα), τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός ( με ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα ), και στις φυτικές πρωτεΐνες (όσπρια).
Αποφύγετε trans λιπαρά και κορεσμένα λίπη, όπως τα λίπη που βρίσκονται στο βούτυρο, στη μαργαρίνη, σε σάλτσες, σε τηγανητά, πρόχειρα φαγητά και γλυκά.
Φυτικά έλαια (όπως το ελαιόλαδο) είναι καλά λιπαρά.
Μην ξεχνάτε να λαμβάνετε ασβέστιο είτε από τρόφιμα είτε από συμπληρώματα.
Για την υγεία των οστών, τουλάχιστον 1.200mg ασβεστίου την ημέρα θεωρούνται απαραίτητα συν βιταμίνη D.
Καταναλώστε δύο μερίδες, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, γαλακτοκομικά προϊόντα καθημερινά.
Επιλογές όπως σκληρό τυρί, γιαούρτι, εμπλουτισμένα προϊόντα, όπως ο χυμός πορτοκαλιού, σολομός σε κονσέρβα, το μπρόκολο και τα όσπρια είναι καλές πηγές ασβεστίου . Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας .

stress-agxos

stress-agxos

Συμβουλές για τη μείωση του άγχους

Αποφασίστε τι έχει μεγαλύτερη σημασία για εσάς. Για να επιτευχθεί μια καλά ισορροπημένη ζωή, είναι σημαντικό οι προτεραιότητές σας να είναι σαφείς.
Μειώστε τις περιττές δραστηριότητες. Θα έχετε περισσότερο χρόνο για τα πράγματα που έχουν σημασία για εσάς.
Δώστε στις προτεραιότητές σας το σεβασμό που τους αξίζει. Μάθετε να χαλαρώνετε.
Ακούστε μουσική που παρέχει μια διανοητική απόδραση ή βρείτε μια άσκηση χαλάρωσης που λειτουργεί.
Ξεκουραστείτε και κοιμηθείτε αρκετά.
Ο ύπνος βοηθά το σώμα σας να ανακτήσει από πιέσεις της ημέρας.

Απολαύστε τον εαυτό σας , την οικογένεια και τους φίλους. Την ανάπτυξη νέων ενδιαφερόντων. Απολαύστε το χορό, μαθήματα γιόγκα, ποδηλασία, ζωγραφική, κηπουρική. Έτσι θα μείνετε σε εγρήγορση, νέοι και υγιείς.

fysiki-drastiriotita-kata-tou-agxousΣυμβουλές για Fitness

Ξεκινήστε αερόβια άσκηση, το περπάτημα, το τρέξιμο, ο χορός και η άσκηση είναι όλα καλές επιλογές.
Ασκηθείτε τουλάχιστον 20 λεπτά αρκετές ημέρες την εβδομάδα.
Αν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους, θα πρέπει να γυμνάζεστε περισσότερο. Η άσκηση χτίζει γερά οστά, σας βοηθά να χάσετε βάρος και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Θα βελτιώσει επίσης τη διάθεσή σας και θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.
Συνεχίστε με μυϊκή ενδυνάμωση (βάρη και ασκήσεις αντιστάσεων).
Είναι γνωστή ως προπόνηση δύναμης και βοηθά με την απώλεια βάρους, βελτιώνει τη δύναμη, τη στάση του σώματος και τονώνει το σώμα.
Βρείτε ένα βάρος που άνετα μπορεί να χειριστείτε οκτώ επαναλήψεις.
Η Yoga και το Pilates θα σας βοηθήσουν να μείνετε ευέλικτη, να χτίσουν τη δύναμη του πυρήνα του σώματος και την αύξηση της σταθερότητας. Μπορούν επίσης να βελτιώσουν την ισορροπία, έτσι ώστε να αποφευχθούν πτώσεις και τα κατάγματα.
Σε καμία όμως περίπτωση, δε θα πρέπει να ξεκινήσετε οποιαδήποτε δραστηριότητα, χωρίς την ενημέρωση του θεράποντα ιατρού σας. Αυτός θα σας κατευθύνει ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Ταλαμάγκα Θεανώ
Διαιτολόγος -Διατροφολόγος

theano.tal@gmail.com

Στη διάθεσή σας για ερωτήσεις και σχόλια.

Social Share Toolbar

Σχετικά άρθρα:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 

Βρείτε μας: