Όταν οι δάσκαλοι θέλουν, οι μαθητές μπορούν.

2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου και η δράση  “Comenius”  από το πρόγραμμα “Δια Βίου Μάθηση” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα.

Οι δράσεις Comenius στοχεύουν να βοηθήσουν τους νέους και το εκπαιδευτικό προσωπικό, να  κατανοήσουν καλύτερα το φάσμα των ευρωπαϊκών πολιτισμών, γλωσσών και αξιών. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους νέους να αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες της ζωής και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την προσωπική ανάπτυξη, τη μελλοντική τους απασχόληση και την ενεργό ιδιότητα του πολίτη.

Πρόγραμμα ComeniusComenius Project.

Το 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου συμμετέχει στο πρόγραμμα μαζί με 7 Ευρωπαϊκές χώρες: Ουγγαρία , Βουλγαρία, Εσθονία, Λετονία, Ιταλία, Ρουμανία και  Γερμανία.
Το project αυτό έχει θέμα: η διαδικασία της δημιουργίας και η ανάπτυξης της δημοκρατίας από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα.

Η συντονίστρια του project είναι η καθηγήτρια Κων/να Θεοδωροπούλου και συνεργάτης, η καθηγήτρια Ελισάβετ Πλέσσα.

Πρόγραμμα ComeniusΗ πρόκληση για τους μαθητές και η συνεργασία με τους καθηγητές.

Ενόψει της συνάντησης από 16 έως 21 Ιανουαρίου 2013, για πρώτη φορά με τις άλλες ομάδες από τις υπόλοιπες χώρες, οι μαθητές του  2 ΕΠΑΛ Περιστερίου, βρέθηκαν μπροστά σε μία πρόκληση, με μεγάλο ενδιαφέρον.
Για την συνάντηση-εκδήλωση που θα γινόταν στο χώρο του σχολείου, αποφάσισαν να κάνουν μια δραστηριότητα  για την οποία θα είχαν όλοι το ενδιαφέρον να δουν και συγχρόνως να μάθουν από αυτή.

Μίλησα με την υπεύθυνη της συγκεκριμένης εικαστικής δραστηριότητας, καθηγήτρια κα Ελισάβετ Πλέσσα (ζωγράφο ) η οποία μου είπε τα εξής:

Σκεφτήκαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά ότι θα είναι καλό να ζωγραφίσουμε κάποιες επιφάνειες του σχολείου. 
Αυτό θα είχε δύο στόχους: πρώτα να  βελτιώσουμε την εμφάνιση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων με ζωγραφική, γιατί θα διακοσμούσαμε,  τον τεράστιο χώρο της,  με τον ίδιο τρόπο που διακοσμούσε και στην αρχαιότητα η ζωγραφική, τους τοίχους των παλατιών και των σπιτιών.
Δεύτερο και βασικό η προσπάθεια αυτή θα είχε σχέση οπωσδήποτε  με τον Ελληνικό πολιτισμό και τη δημοκρατία, τα οποία θέλαμε να προβάλουμε και μέσα από το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Συζητήσαμε με τους μαθητές της ομάδας (τα παιδιά που θελήσανε να ασχοληθούν με τη ζωγραφική) και αρχίσαμε να ξεφυλλίζουμε τα βιβλία μας στη βιβλιοθήκη, να ψάχνουμε στο internet, για να βρούμε τις τοιχογραφίες των αρχαίων προγόνων μας.
Βρήκαμε τις τοιχογραφίες  της Σαντορίνης (στο Ακρωτήρι), όπως επίσης και τις τοιχογραφίες της Μινωικής Κρήτης, στην αίθουσα του θρόνου στην Κνωσό.

Πρόγραμμα ComeniusΤο στοίχημα με τους εαυτούς μας και η συνεργασία με τα παιδιά

Αποφασίσαμε από όλες τις θαυμάσιες τοιχογραφίες, να διαλέξουμε αυτές που θεωρήσαμε πιο ενδιαφέρουσες και αυτές που θα μπορούσαν να γίνουν σε μεγάλη διάσταση. Τα παιδιά με πολλή όρεξη αποφάσισαν ποιο είναι το πιο κατάλληλο σημείο της αίθουσας για κάθε μία από τις 6 τοιχογραφίες.
Οι τοιχογραφίες είναι:
α) «Γρύπας» Κνωσός- Αίθουσα του θρόνου. Κρήτη.5ος αι. π.Χ
β) «Αντιλόπες» Ακρωτήρι Σαντορίνη 16ος αι. π.Χ.
γ) «Άνοιξη» Ακρωτήρι Σαντορίνη 17ος αι. π.Χ
δ) «Πυγμάχοι» Ακρωτήρι Σαντορίνη 16ος αι. π.Χ
ε) «Πρίγκιπας με κρίνα» Κνωσός- Παλάτι 15ος αι. π.Χ
στ) «Γαλάζιες κυρίες» Κνωσός- Παλάτι 1100-900π.Χ.

Χρησιμοποιήσαμε πλαστικά χρώματα (μαύρο, άσπρο, κόκκινο, κίτρινη ώχρα και μπλε), αυτά που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα. Η απόφασή μας και η επιλογή μας ήταν πολύ μεγάλων προσδοκιών διότι η ακρίβεια στο «σχέδιο» δηλαδή στις αναλογίες ήταν απαιτητικότατες.
Έπρεπε  να πετύχουμε τα χρώματα, τις αποχρώσεις, να έρθουμε όσο γίνεται πιο κοντά με αυτές της αρχαιότητας.

προγραμμα COMENIUSΤο αποτέλεσμα

Τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό και προθυμία και το αποτέλεσμα μετά από πολύ κόπο ήταν εξαιρετικό!!!

Αφού τελείωσαν οι τοιχογραφίες έγινε και ένα σχέδιο σε ένα ακόμα χώρο της αίθουσας που αφορούσε το Comenius project με μια γραφιστική εφαρμογή. Το δημιούργησαν δύο μαθήτριες του τμήματος γραφιστικής στο οποίο παρουσιάστηκαν οι σημαίες των 8 χωρών που συμμετέχουν. Σ αυτό το χώρο, δόθηκε η ευκαιρία στους φιλοξενούμενους καθηγητές και μαθητές να γράψουν μια αφιέρωση και να βάλουν την υπογραφή τους στο χώρο της σημαίας της χώρας τους. Έτσι δώσαμε και έναν διαδραστικό χαρακτήρα.

Επίσης σε έναν μεγάλο τοίχο δίπλα στην πόρτα εισόδου, εξόδου της αίθουσας, δύο μαθητές ζωγράφισαν μία δική τους σύνθεση, ανεξάρτητη από τις αντιγραφές των αρχαίων τοιχογραφιών. Η σύνθεση αυτή έχει θέμα που απασχολεί τα παιδιά και την ζωή τους, στον κόσμο που ζούμε, με τον  προβληματισμό της εποχής και τις δυσκολίες της, την οικονομική κρίση και την απαξίωση από την πολιτεία, του απλού κόσμου.

Και η κα Ελισάβετ Πλέσσα τελειώνει:

Ευχαριστώ ιδιαίτερα, όλους τους μαθητές μου που συμμετείχαν με τόσο ενθουσιασμό στην διαδικασία και εκτέλεση του εικαστικού μέρους του προγράμματος.

Εγώ αφιερώνω στην ομάδα του 2ΕΠΑΛ Περιστερίου, τους στίχους του Σωκράτη Μάλαμα
( http://www.youtube.com/watch?v=tIsFkkJ17Os)

Για την Ελλάδα
Γύρνα και δείξε μου τον δρόμο σου ξανά
μάτια μου, κομμάτια μου
σαν γράμμα ατέλειωτο που έσβησε ο καιρός
μ’ ονόματα και χρώματα.

Share Button

Σχετικά άρθρα:

  • Δεν υπάρχει άλλο σχετικό άρθρο

7 Responses to Όταν οι δάσκαλοι θέλουν, οι μαθητές μπορούν.

Γράψτε απάντηση στο Νικος Δ. Πέρρος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 

Βρείτε μας: