Όταν οι δάσκαλοι θέλουν, οι μαθητές μπορούν.

2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου και η δράση  «Comenius»  από το πρόγραμμα «Δια Βίου Μάθηση» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα.

Οι δράσεις Comenius στοχεύουν να βοηθήσουν τους νέους και το εκπαιδευτικό προσωπικό, να  κατανοήσουν καλύτερα το φάσμα των ευρωπαϊκών πολιτισμών, γλωσσών και αξιών. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους νέους να αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες της ζωής και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την προσωπική ανάπτυξη, τη μελλοντική τους απασχόληση και την ενεργό ιδιότητα του πολίτη.

Πρόγραμμα ComeniusComenius Project.

Το 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου συμμετέχει στο πρόγραμμα μαζί με 7 Ευρωπαϊκές χώρες: Ουγγαρία , Βουλγαρία, Εσθονία, Λετονία, Ιταλία, Ρουμανία και  Γερμανία.
Το project αυτό έχει θέμα: η διαδικασία της δημιουργίας και η ανάπτυξης της δημοκρατίας από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα.

Η συντονίστρια του project είναι η καθηγήτρια Κων/να Θεοδωροπούλου και συνεργάτης, η καθηγήτρια Ελισάβετ Πλέσσα.

Πρόγραμμα ComeniusΗ πρόκληση για τους μαθητές και η συνεργασία με τους καθηγητές.

Ενόψει της συνάντησης από 16 έως 21 Ιανουαρίου 2013, για πρώτη φορά με τις άλλες ομάδες από τις υπόλοιπες χώρες, οι μαθητές του  2 ΕΠΑΛ Περιστερίου, βρέθηκαν μπροστά σε μία πρόκληση, με μεγάλο ενδιαφέρον.
Για την συνάντηση-εκδήλωση που θα γινόταν στο χώρο του σχολείου, αποφάσισαν να κάνουν μια δραστηριότητα  για την οποία θα είχαν όλοι το ενδιαφέρον να δουν και συγχρόνως να μάθουν από αυτή.

Μίλησα με την υπεύθυνη της συγκεκριμένης εικαστικής δραστηριότητας, καθηγήτρια κα Ελισάβετ Πλέσσα (ζωγράφο ) η οποία μου είπε τα εξής:

Σκεφτήκαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά ότι θα είναι καλό να ζωγραφίσουμε κάποιες επιφάνειες του σχολείου. 
Αυτό θα είχε δύο στόχους: πρώτα να  βελτιώσουμε την εμφάνιση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων με ζωγραφική, γιατί θα διακοσμούσαμε,  τον τεράστιο χώρο της,  με τον ίδιο τρόπο που διακοσμούσε και στην αρχαιότητα η ζωγραφική, τους τοίχους των παλατιών και των σπιτιών.
Δεύτερο και βασικό η προσπάθεια αυτή θα είχε σχέση οπωσδήποτε  με τον Ελληνικό πολιτισμό και τη δημοκρατία, τα οποία θέλαμε να προβάλουμε και μέσα από το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Συζητήσαμε με τους μαθητές της ομάδας (τα παιδιά που θελήσανε να ασχοληθούν με τη ζωγραφική) και αρχίσαμε να ξεφυλλίζουμε τα βιβλία μας στη βιβλιοθήκη, να ψάχνουμε στο internet, για να βρούμε τις τοιχογραφίες των αρχαίων προγόνων μας.
Βρήκαμε τις τοιχογραφίες  της Σαντορίνης (στο Ακρωτήρι), όπως επίσης και τις τοιχογραφίες της Μινωικής Κρήτης, στην αίθουσα του θρόνου στην Κνωσό.

Πρόγραμμα ComeniusΤο στοίχημα με τους εαυτούς μας και η συνεργασία με τα παιδιά

Αποφασίσαμε από όλες τις θαυμάσιες τοιχογραφίες, να διαλέξουμε αυτές που θεωρήσαμε πιο ενδιαφέρουσες και αυτές που θα μπορούσαν να γίνουν σε μεγάλη διάσταση. Τα παιδιά με πολλή όρεξη αποφάσισαν ποιο είναι το πιο κατάλληλο σημείο της αίθουσας για κάθε μία από τις 6 τοιχογραφίες.
Οι τοιχογραφίες είναι:
α) «Γρύπας» Κνωσός- Αίθουσα του θρόνου. Κρήτη.5ος αι. π.Χ
β) «Αντιλόπες» Ακρωτήρι Σαντορίνη 16ος αι. π.Χ.
γ) «Άνοιξη» Ακρωτήρι Σαντορίνη 17ος αι. π.Χ
δ) «Πυγμάχοι» Ακρωτήρι Σαντορίνη 16ος αι. π.Χ
ε) «Πρίγκιπας με κρίνα» Κνωσός- Παλάτι 15ος αι. π.Χ
στ) «Γαλάζιες κυρίες» Κνωσός- Παλάτι 1100-900π.Χ.

Χρησιμοποιήσαμε πλαστικά χρώματα (μαύρο, άσπρο, κόκκινο, κίτρινη ώχρα και μπλε), αυτά που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα. Η απόφασή μας και η επιλογή μας ήταν πολύ μεγάλων προσδοκιών διότι η ακρίβεια στο «σχέδιο» δηλαδή στις αναλογίες ήταν απαιτητικότατες.
Έπρεπε  να πετύχουμε τα χρώματα, τις αποχρώσεις, να έρθουμε όσο γίνεται πιο κοντά με αυτές της αρχαιότητας.

προγραμμα COMENIUSΤο αποτέλεσμα

Τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό και προθυμία και το αποτέλεσμα μετά από πολύ κόπο ήταν εξαιρετικό!!!

Αφού τελείωσαν οι τοιχογραφίες έγινε και ένα σχέδιο σε ένα ακόμα χώρο της αίθουσας που αφορούσε το Comenius project με μια γραφιστική εφαρμογή. Το δημιούργησαν δύο μαθήτριες του τμήματος γραφιστικής στο οποίο παρουσιάστηκαν οι σημαίες των 8 χωρών που συμμετέχουν. Σ αυτό το χώρο, δόθηκε η ευκαιρία στους φιλοξενούμενους καθηγητές και μαθητές να γράψουν μια αφιέρωση και να βάλουν την υπογραφή τους στο χώρο της σημαίας της χώρας τους. Έτσι δώσαμε και έναν διαδραστικό χαρακτήρα.

Επίσης σε έναν μεγάλο τοίχο δίπλα στην πόρτα εισόδου, εξόδου της αίθουσας, δύο μαθητές ζωγράφισαν μία δική τους σύνθεση, ανεξάρτητη από τις αντιγραφές των αρχαίων τοιχογραφιών. Η σύνθεση αυτή έχει θέμα που απασχολεί τα παιδιά και την ζωή τους, στον κόσμο που ζούμε, με τον  προβληματισμό της εποχής και τις δυσκολίες της, την οικονομική κρίση και την απαξίωση από την πολιτεία, του απλού κόσμου.

Και η κα Ελισάβετ Πλέσσα τελειώνει:

Ευχαριστώ ιδιαίτερα, όλους τους μαθητές μου που συμμετείχαν με τόσο ενθουσιασμό στην διαδικασία και εκτέλεση του εικαστικού μέρους του προγράμματος.

Εγώ αφιερώνω στην ομάδα του 2ΕΠΑΛ Περιστερίου, τους στίχους του Σωκράτη Μάλαμα
( http://www.youtube.com/watch?v=tIsFkkJ17Os)

Για την Ελλάδα
Γύρνα και δείξε μου τον δρόμο σου ξανά
μάτια μου, κομμάτια μου
σαν γράμμα ατέλειωτο που έσβησε ο καιρός
μ’ ονόματα και χρώματα.

Social Share Toolbar

Σχετικά άρθρα:

  • Δεν υπάρχει άλλο σχετικό άρθρο

7 Responses to Όταν οι δάσκαλοι θέλουν, οι μαθητές μπορούν.

  1. Πολύ καλή δουλειά, Λίλιαν!
    Προσέγγισες το θέμα πολύ όμορφα!!!

    Ελισάβετ Πλέσσα 12 Φεβρουαρίου 2013 at 23:26 Απάντηση
  2. Ήταν πράγματι πολύ εντυπωσιακή η συμμετοχή των μαθητών μας!!!!

    Ελισάβετ Πλέσσα 12 Φεβρουαρίου 2013 at 23:53 Απάντηση
  3. Ελισαβέτ ευχαριστώ για το άρθρο, αλλά συγχαρητήρια σ εσάς που με τόσο ενθουσιασμό και αγάπη,συνεργαστήκατε με τους μαθητές σας και μετατρέψατε αυτό το χώρο, σε χώρο πολιτισμού. Γιατί αυτό είναι και η Ελλάδα μας.
    liliankoutsi recently posted.. Όταν οι δάσκαλοι θέλουν, οι μαθητές μπορούν.My Profile

    liliankoutsi 13 Φεβρουαρίου 2013 at 10:20 Απάντηση
  4. Πρέπει να πω ότι θα ήθελα να γινόμουν νέος και συγκεκριμένα μαθητής του 2ου ΕΠΑΛ Περιστερίου και να με επέλεγε η κα Ελισάβετ Πλέσσα για να συμμετέχω στη ζωγραφική των τοίχων του σχολείου.
    Αλλά αυτό είναι όνειρο, όπως όνειρο είναι τα έργα των μαθητών του ΕΠΑΛ, που με τη καθοδήγηση της Καθηγήτριας-Ζωγράφου κας Πλέσσα δημιουργήθηκαν πάνω στους τοίχους του σχολείου με σεβασμό και στις αναλογίες των σχεδίων, αλλά και τα χρώματα των αυθεντικών τοιχογραφιών.
    Κρίνοντας απ’ ότι μπορώ να δω στις φωτογραφίες, που παρατίθενται στο ευαίσθητο άρθρο-αφιέρωμα της κας Λίλιαν Κούτση, πολύ θα ήθελα να επισκεφθώ το χώρο του σχολείου για να δω με τα μάτια μου τη διαιώνιση ενός κομματιού της Ελλνικής μας Ιστορίας.

    Κώστας Παπαβασιλείου 16 Φεβρουαρίου 2013 at 18:00 Απάντηση
  5. Κώστα σ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου. Αξίζει η προσπάθεια των συντονιστών του προγράμματος Comenius για το 2ο ΕΠΑΛ. Η πρότασή σου για την πρόσκληση και την παρουσίαση του έργου απο κοντά, έχει αποδέκτη την κα Πλέσσα. Περιμένουμε…
    Λίλιαν
    liliankoutsi recently posted..7 online σελίδες με έντονη εθελοντική δράσηMy Profile

    liliankoutsi 16 Φεβρουαρίου 2013 at 18:22 Απάντηση
  6. Κυρία Κούτση,
    Σας Παρακαλώ να μεταβιβάσετε στην Κυρία Πλέσσα, τον θαυμασμό μου για την δύναμή της να πάει κόντρα στο ρεύμα.
    Το ρεύμα του εγωκεντρισμού που διέπει ένα πολύ μεγάλο μέρος από εμάς τους νεοέλληνες της βαθειάς (απίθμενης) κατάθληψης και με την μοναδική απαξίωση όλων όσων ζούμε ανάμεσα στον προδομένο λαό της Ελλάδας.
    Θέλω να πιστεύω ότι θα μου επιτρέψετε επίσκεψη στους χώρους σας, ελπίζοντας ότι θα έχω την τιμή να συναντίσω εσας και την και Πλέσσα, να σας κοιτάξω στα μάτια και να αντλίσω λίγη από την δύναμη σας.
    Μπράβο σας και ευχαριστώ

    Νικος Δ. Πέρρος 17 Φεβρουαρίου 2013 at 09:38 Απάντηση
  7. Κε Πέρρο,σας ευχαριστώ πολύ για όλα αυτά τα καλά λόγια και τα τόσο θετικά σχόλια.
    Δεν θα αναφερθώ στην κριτική σας για τους Νεοέλληνες, αλλά στα επόμενα άρθρα μου (εθελοντισμός) για να τονίσω με αυτό, την προσπάθεια που κάνουν πολλοί Ελληνες, για την επανεκκίνηση της Ελλάδος και με άλλα κριτήρια απο αυτά που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.
    Πιστεύω ότι η κα Πλέσσα ανήκει σε αυτούς τους Ελληνες που θέλουν μια Ελλάδα αξιών.
    Θα ήθελα πάντα το σχόλιο σας
    Σας ευχαριστώ πολύ
    Λίλιαν Κούτση
    liliankoutsi recently posted..7 online σελίδες με έντονη εθελοντική δράσηMy Profile

    liliankoutsi 18 Φεβρουαρίου 2013 at 11:21 Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 

Βρείτε μας: